کتابخانه عمومی شهید مطهری

وبلاگ رسمی کتابخانه شهید مطهری مشهد

کتابخانه عمومی شهید مطهری

وبلاگ رسمی کتابخانه شهید مطهری مشهد

تصویر رهبری
پیوندها

                         

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب «پهلو‌ی‌ها؛ خاندان پهلوی به روایت اسناد» تالیف فرهاد رستمی به همراه کتاب «طایر فرخ پی» نوشته مصطفی دلشاد تهرانی، دو عنوان از مجموعه سری نهم بسته «نو رسیده‌ها» است که برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی می‌شوند.

خلاصه‌ای از این دو کتاب، از میان بیش از 70 عنوان ارسالی در بسته نهم «نو رسیده‌ها» انتخاب شده است؛ در ادامه این خلاصه‌ها را می‌خوانیم:

1) پهلو‌ی‌ها؛ خاندان پهلوی به روایت اسناد

مولف فرهاد رستمی/ موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران/ دوره سه جلدی / موضوع: تاریخ

مجموعه سه جلدی پهلوی‌ها شامل صدها قطعه عکس و سند است که برای اولین برای در ایران منتشر می‌شود. این مجموعه مستند و ارزنده، افق جدیدی پیش روی خوانندگان می‌گشاید و روشنگر زوایای پنهان خاندان پهلوی در طول حاکمیت‌شان است. تاریخ‍‌نگاری بدون تکیه بر منابع، مدارک و اسناد معتبر به حوزه داستان‌سرایی و قصه گویی نزدیک خواهد شد و اولین وظیفه مورخ تکیه بر اسناد دست اول و اصیل است. بنابراین می‌توان این مجموعه سه جلدی را در این زمینه از جمله کتاب‌های معتبر دانست.

ارائه بیش از 90 صفحه تصاویر و عکس‌های مرتبط با فرزندان رضاشاه، بستگان و وابستگان خاندان پهلوی و نیز تصاویری از دربار و سران در مناسبت‌های مختلف، از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این اثر سراسر مستند است. هر بخش مقدمه‌ای بسیار کوتاه دارد که در معرفی اسناد و افراد مورد مطالعه، مطالبی اخبار گونه (غیر تحلیلی) به مخاطب ارائه می‌دهد. 

2) طایر فرخ پی (کمالات انسانی در نهج‌البلاغه) 

نوشته مصطفی دلشاد تهرانی / انتشارات دریا / 315 صفحه / موضوع: دین

طایر فرخ پی عنوانی است برای گشودن دریچه‌ای به راه اتصاف به کمالات انسانی. این کتاب ضمن دارا بودن یک پیشگفتار که در آن پیرامون نهج‌البلاغه و ویژگی‌ها و بایسته‌هایش سخن رفته است یک دیباچه نیز دارد که نویسنده در آن به بیان اهمیت و ضرورت و جایگاه کمالات انسانی پرداخته است.

محتویات اصلی کتاب در بردارنده 13 قسمت است که در هر قسمت درباره یکی از موضوعاتی که در کمالات انسانی از منظر نهج‌البلاغه تأثیرگذر است بحث شده است. در هر قسمت ابتدا پیرامون مفهوم و جایگاه موضوع مطالبی بیان شده و در ادامه به ارتباط میان این موضوع و کمالات انسانی و بسترهای موجود پرداخته شده است. برخی از این موضوعات عبارتند از: حریت، حکمت، رحمت، قناعت، عدالت، صداقت، سماحت، عبودیت  ...

گفتنی است ارسال منابع جدید کتابخانه‌ای با نام بسته‌ «نو رسیده‌ها» در دوره جدید نهاد از مهرماه سال گذشته و به همت اداره کل منابع نهاد آغاز شده است و تاکنون نیز هشت بسته در قالب این طرح به تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده و کار ارسال سری نهم نیز در حال اتمام است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی