کتابخانه عمومی شهید مطهری

وبلاگ رسمی کتابخانه شهید مطهری مشهد

کتابخانه عمومی شهید مطهری

وبلاگ رسمی کتابخانه شهید مطهری مشهد

تصویر رهبری
پیوندها

                         

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب «50 روش ساده برای علاقه‌مند کردن فرزند به مطالعه» نوشته کتی زاهلر و ترجمه سارا رئیسی طوسی به همراه کتاب «اتاق» نوشته اِما دون اهو و ترجمه علی قانع، دو عنوان از مجموعه سری نهم بسته «نو رسیده‌ها» است که برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی می‌شوند.

خلاصه‌ای از این دو کتاب، از میان بیش از 70 عنوان ارسالی در بسته نهم «نو رسیده‌ها» انتخاب شده است؛ در ادامه این خلاصه‌ها را می‌خوانیم:

 1) 50 روش ساده برای علاقه مند کردن فرزند به مطالعه 

نوشته: کتی زاهلر / ترجمه: سارا رئیسی طوسی / انتشارات صابرین / 152 صفحه / موضوع: روانشناسی

کتاب «50 روش ساده برای علاقه مند کردن فرزند به مطالعه» یک جلد از مجموعه کلیدهاى آموزشى کودکان و نوجوانان است که هدفش ارائه راهکارهاى عملى و شیوه‌هاى مؤثرى است که مى‌تواند به والدین کمک کند تا فرزندانشان را در راه رشد علمى و آموزشى یارى کنند.

همچنین این مجموعه شامل 50 فعالیت ساده و لذت بخش برای والدین و بچه‌هاست که به بچه‌ها کمک می‌کند تا برای همیشه به مطالعه علاقه‌مند شوند. هر فعالیت دستورالعمل ساده‌ای دارد، لوازم مورد نیاز را ذکر می‌کند و می‌گوید که چگونه فرزندتان را برای دانستن بیشتر تشویق کنید. این کتاب منابعی را که به شما کمک می‌کند تا فرزندتان را در مسیر یادگیری راهنمایی کنید نیز ذکر می‌کند.

2) اتاق

نوشته: اِما دون اهو/ ترجمه: علی قانع/ انتشارات آموت/ 357 صفحه / موضوع: ادبیات

رمان «اتاق» داستان زندگی مادری است که به همراه پسرش در اتاقی محبوس شده‌‌ و تحمل فضای تنگ اتاق و ارتباط نداشتن با انسان‌های دیگر برای او بسیار دردناک است. در این رمان نویسنده علاوه بر روایت سختی‌های این مادر و فرزند زندگی آن‌ها را از جنبه‌های روانشناسی نیز بررسی می‌کند. راوی داستان نیز پسر بچه پنج ساله‌ است و مخاطب با بسیاری از مسایل از زاویه دید او آشنا می‌شود.  داستان در دو بخش اصلی روایت می‌شود: دوران اسارت در اتاق و دوران آزادی و رهایی از اتاق.

 نویسنده‌ی زنِ جوانِ ایرلندی (که در کانادا زندگی می‌کند) به نام «اما دون اهو» رمانی به نام «اتاق» را خلق می‌کند که به فاصله اندکی پس از انتشارش به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شد و در فهرست نهایی جوایز ادبی مطرحی قرار گرفت و فروش بسیاری را نیز برای ناشرش به همراه آورد. شاید در نگاه نخست به نظر برسد که رمان، یک رمان حادثه‌ای جنایی است که با نگاهی عامه‌پسند نگاشته شده است؛ اما واقعیت چیز دیگری است. برای آشنایی با ادبیات معاصر جهان، مطالعه رمانی که هنوز زمان زیادی از نگارش آن طی نشده وسوسه کننده است. آن هم رمانی که منتقدین و شخصیت‌های ادبی بسیاری به تمجید و گفتگو درباره آن پرداخته‌اند.

گفتنی است ارسال منابع جدید کتابخانه‌ای با نام بسته‌ «نو رسیده‌ها» در دوره جدید نهاد از مهرماه سال گذشته و به همت اداره کل منابع نهاد آغاز شده است و تاکنون نیز هشت بسته در قالب این طرح به تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده و کار ارسال سری نهم نیز در حال اتمام است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۱
زهرا قاسم زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی