کتابخانه عمومی شهید مطهری

وبلاگ رسمی کتابخانه شهید مطهری مشهد

کتابخانه عمومی شهید مطهری

وبلاگ رسمی کتابخانه شهید مطهری مشهد

تصویر رهبری
پیوندها

       

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، ویژه اصحاب رسانه، عصر روز گذشته (26 مرداد ماه) از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد. 
"کتاب‌خوان" ویژه اهالی رسانه با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران مجموعه نهاد، اهالی رسانه، و چهره‌های سرشناس فرهنگی فضایی متفاوت، به یاد ‌ماندنی و پر‌انرژی ایجاد کرد.
در این نشست 12 اثر ارائه و معرفی شد. کتاب "بهترین داستان‌های کوتاه" نوشته آنتوان چخوف از سوی امیرعلی نبویان، نویسنده و فعال رسانه‌ای؛ کتاب "جزء از کل" نوشته استیو تولتز از سوی صادق وفایی، خبرنگار خبرگزاری مهر؛ "هشت کتاب" سهراب سپهری از سوی علیرضا معینی، گوینده رادیو و مجری تلوزیون؛ "چتربازی در امواج" نوشته محمدعلی گودینی از سوی نفیسه اسماعیلی، خبرنگار خبرگزاری فارس؛ "نفحات نفت" نوشته رضا امیرخانی از سوی عبدالله روا، مجری تلوزیون؛ "کیک قدرت و رسانه‌های نوین" نوشته لطف الله سیاهکلی از سوی سهراب تازیکه، خبرنگار رادیو؛ "بازمانده روز" نوشته کازوئو ایشی گورو از سوی معصومه نیک‌نیا، مدیر خبر خبرگزاری لیزنا؛ "هنر شفاف اندیشیدن" نوشته رالف دوبلی از سوی مارال دوستی، فعال رسانه‌ای؛ "پاپاراتزی نیستم" نوشته حسین انتظامی از سوی حمید بهشتی، روزنامه نگار؛ "در صحبت قرآن" نوشته حسین الهی قمشه‌ای از سوی شبنم رجبی، کارشناس روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور.
همچنین کتاب‌های "مارک و پلو" نوشته منصور ضابطیان، برنامه‌ساز تلوزیونی و روزنامه‌نگار، و کتاب "سفره‌های افطاری" اثری از محمد صالح حجت‌الاسلامی، خبرنگار خبرگزاری شبستان، از سوی نویسندگان این آثار ارائه شد.

لحنی صمیمی، بیانی شیوا و تسلط بر محتوای کتاب از ویژگی‌های برجسته ارائه دهندگان در این نشست بود.
در خاتمه این نشست علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه تاکنون حدود 30 نشست از سلسله نشست‌های کتاب‌خوان در سراسر کشور برگزار شده است، از شرکت کنندگان قدردانی کرد و گفت: این نشست، یکی از بهترین برنامه‌های کتاب خوان طی 3 ماه گذشته بوده است؛ چراکه از نحوه ارائه مطالب مشخص بود، افراد، نه به بازگویی نتایج جستجو در فضای مجازی، بلکه به ارائه و به اشتراک‌گذاری تجربه شخصی خود از خواندن یک اثر پرداخته اند.
وی تصریح کرد: این جلسه نشان داد هنوز هم یکی از بهترین، مؤثرترین و مفیدترین گروه‌ها برای ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب، فعالان رسانه‌ای، خبرنگاران و هنرمندان هستند؛ بنابراین باز هم دست نیاز خود را به سوی شما دراز کرده و تقاضا می‌کنیم، آنچنان که تا به حال در رسانه‌های خود برای ترویج کتابخوانی تلاش کرده‌اید، زین پس نیز به انجام این خدمت فرهنگی ادامه دهید.
مختارپور تأکید کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای حمایت از هر برنامه‌ای و از سوی هر رسانه‌ای که با هدف ترویج کتابخوانی انجام شود، آمادگی خود را اعلام می‌کند.
وی در اشاره به آثار مثبت ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: درست است که می‌توان فضا را با خوشبوکننده‌های مصنوعی معطر کرد، با اینحال کاشتن چند بوته گل یاس نیز عطرآگین شدن فضا را در پی خواهد داشت؛ عطری طبیعی، ماندگار و اصیل؛ کتابخوانی امریست که اگر رایج شود، خود به خود عطر آن در جامعه می‌پیچد و بر بهبود و رفع نابسامانی‌های موجود تأثیرگذار خواهد بود. جامعه‌ای که کتابخوان باشد، رایحه کتابخوانی از تمامی اجزاء و ابعاد آن به مشام می‌رسد.
گفتنی است کتاب‌خوان، نشستی صمیمانه با هدف معرفی و به اشتراک‌گذاری کتاب‌های مفید و تبلیغ و ترویج کتابخوانی در فضای عمومی کشور است که بر‌اساس دستورالعمل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مقرر شده به شکلی سازمان‌یافته و ادواری در گوشه و کنار کشور برگزار شود تا شمار بیشتری از افراد جامعه امکان حضور در آن را داشته باشند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی